FALŠOVÁNÍ MASA 1.
FALŠOVÁNÍ MASA 1.
– využití neznalosti ve prospěch některých = podvod
– konzument očekává pravé rybí maso => musí se poctivě uvést co, který produkt obsahuje, i když se jedná o směs různých produktů
– vytváření umělého strachu z konzumace některých potravin
a) legislativní aspekty
– zákon o potravinách a tabákových výrobcích č. 110/1997
– tento zákon je harmonizován z velké části se směrnicemi EU
– dnes má již asi 5 novel
– je to výchozí materiál, který stanovuje pravidla hry
– jde také o to, jak bude dodržován a jaké budou postihy za jeho obcházení
b) ekonomické aspekty
– prodej za cenu co nejvyšší = obchodník usiluje o co největší obchodní rozpětí
– konzument usiluje o co nejlevnější výrobky
– kdyby tento ekonomický zákon fungoval správně nedotovaly by se zemědělské výrobky v Evropské unii
– snahou je udržet cenu základních výrobků na minimu (ředění = konzument se nedozví technologické postupy)
– reklamní kampaň = někdy se do tzv. „cenových hitů“ přidává voda = light výrobky